fbpx

Jak správně na reklamace zboží koupeného online?

reklamace zboží zakoupeného online

Hitem posledních týdnů a měsíců v době koronavirové pandemie se, ještě víc než kdy předtím, staly nákupy přes internet. Ač jsou sice rychlé a pohodlné, zábava končí ve chvíli, kdy si pořídíme něco, co se pokazí. Zatímco za normálních okolností bychom výrobek odnesli do obchodu, čili kamenné prodejně, kde jsme zboží zakoupili, v tomto případě musíme sepsat žádost o reklamaci. Následně výrobek pečlivě zabalit a odeslat, kde nám výše poštovného ještě více pokazí náladu.

Jak je to se zárukou?

Ať už koupíte zboží v kamenném obchodě nebo přes internet, pro záruku platí naprosto stejná pravidla. U nově zakoupeného zboží prodejce odpovídá za vady ze zákona po dobu 24 měsíců, což může v záručním listě, reklamě, na obalu či smlouvě ještě prodloužit. V tomto článku nemáme za cíl rozebírat, na čí straně je v jakém měsíci důkazní břemeno. Zkrátka po dobu 2 let by se na zakoupené věci neměla vyskytnout vada, pokud není užívána v rozporu s běžným užíváním/návodem a podobně. Pokud koupíte již použité – bazarové zboží, například v internetovém bazaru, pak se lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění krátí na polovinu, čili nejméně 1 rok. Občanský zákoník zná obecně v této situaci práva z prodlení, vady a škody, přičemž se mohou kumulovat. Například vadná zahradní sekačka nám může poničit drahý trávník a v tu chvíli nám svědčí práva jak z vadného plnění, tak náhrada škody.

Reklamační proces

Většina e-shopů již automaticky na svých stránkách umisťuje ke stažení reklamační formulář, který následně stačí vyplnit. Takové prohlášení/formulář si samozřejmě můžete sepsat i vlastními slovy a vlastnoručně. Co byste neměli opomenout? Jasně popsat vadu a to, jak a kdy se projevuje, dále vyjmenovat všechno příslušenství, které spolu s hlavním výrobkem prodejci zasíláte. Tento krok je dobré neopomíjet zejména z toho důvodu, že je to vaší ochranou pro případ, že by se nějaký komponent nebo součást balení ztratila.

Nenechte si uniknout skvělé tipy jako 4000+ našich spokojených uživatelů 

Zajímavé informace, díky kterým se naučíte sami chránit svá práva. Nebudete litovat.

Kdykoliv se můžete odhlásit. Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů

 

Vše následně zašlete (nejlépe doporučeně a s dodejkou) na adresu, kterou prodejce uvádí ve kupní smlouvě nebo na svých stránkách v obchodních podmínkách nebo reklamačních podmínkách, případně na adresu uvedenou v obchodním rejstříku. Tuto povinnost vám nikdo neukládá, nicméně je pro obě strany vhodné kontaktovat e-mailem oddělení reklamací předem. Jsou mnohdy schopni sdělit užitečné informace, které reklamaci urychlí nebo zjednoduší. Uschovejte si doklad o odeslání zboží a také kopii vámi vyplněného reklamačního formuláře.

Nakonec byte měli obdržet potvrzení o převzetí reklamace, které si uschovejte taktéž. Lhůtu na vyřízení reklamace má prodávající ve většině případů 30 dnů.

Potřebujete pomoci s řešením reklamace? Pomůžeme vám!

Chcete bližší informace?

601 303 666

info@azlegal.cz

radka-conkova120x120

Jsme k dispozici po - pá, 9 - 18 hodin.

Chcete vyřešit Váš problém? Sjednejte si konzultaci s našimi právníky.


Jak správně na reklamace zboží koupeného online?

Ověřené praxí. Pomohou vám uspět v životě
i v podnikání. ZDARMA, včetně našich ebooků. Přihlaste se.

Neodejděte s prázdnou! 
Máme pro vás skvělé tipy.

17123
17129
17131

Kdykoliv se můžete odhlásit. Přihlášením souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů. Samotné ebooky pak najdete zde.

 
Líbí se Vám náš obsah? Prosíme podpořte nás a dejte nám like!