Pracovní pohotovost

Pracovní pohotovost je doba, po kterou je zaměstnanec povinen být připraven k výkonu práce, a to v případě nouze pracovníků na pracovišti. Pracovní pohotovost je možná pouze v případě uvedení pracovní pohotovosti v pracovní smlouvě uzavřené mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Jedná se o dobu výkonu práce.

Podmínkou pracovní pohotovosti je výkon práce mimo pracoviště zaměstnavatele, tedy na místě od něj odlišném. Kdyby se tak stalo a zaměstnanec by konal pracovní pohotovost na pracovišti zaměstnavatele, nešlo by o pracovní pohotovost, nýbrž o pracovní dobu, za kterou by zaměstnanec měl být odměněn mzdou či platem.

Pracovní pohotovost je možná pouze na základě dohody mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Pracovní pohotovost nelze jednostranně nařídit.

Forma dohody není zákoníkem práce stanovena. Vždy je však doporučována dohoda písemná, aby byl zaměstnavatel (ale i zaměstnanec) schopen v případě sporu uzavření dohody o pracovní pohotovosti a její podmínky prokázat. Dohodu o pracovní pohotovosti je dobré sepsat s asistencí právníka, který se postará o veškeré náležitosti včetně formální a obsahové správnosti.

Kam chcete pokračovat?

Dejte o tomto pojmu vědět ostatním!


Ověřené praxí. Pomohou vám uspět v životě
i v podnikání. ZDARMA, včetně našich ebooků. Přihlaste se.

Máme pro vás skvělé tipy.

17123
17129
17131

Kdykoliv se můžete odhlásit. Přihlášením souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů. Samotné ebooky pak najdete zde.

 
Líbí se Vám náš obsah? Prosíme podpořte nás a dejte nám like!