Pracovní pohotovost je doba, po kterou je zaměstnanec povinen být připraven k výkonu práce, a to v případě nouze pracovníků na pracovišti. Pracovní pohotovost je možná pouze v případě uvedení pracovní pohotovosti v pracovní smlouvě uzavřené mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Jedná se o dobu výkonu práce.
Podmínkou pracovní pohotovosti je výkon práce mimo pracoviště zaměstnavatele, tedy na místě od něj odlišném. Kdyby se tak stalo a zaměstnanec by konal pracovní pohotovost na pracovišti zaměstnavatele, nešlo by o pracovní pohotovost, nýbrž o pracovní dobu, za kterou by zaměstnanec měl být odměněn mzdou či platem.
Pracovní pohotovost je možná pouze na základě dohody mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Pracovní pohotovost nelze jednostranně nařídit.
Forma dohody není zákoníkem práce stanovena. Vždy je však doporučována dohoda písemná, aby byl zaměstnavatel (ale i zaměstnanec) schopen v případě sporu uzavření dohody o pracovní pohotovosti a její podmínky prokázat. Dohodu o pracovní pohotovosti je dobré sepsat s asistencí právníka, který se postará o veškeré náležitosti včetně formální a obsahové správnosti.
Nejdřív si zavolám pro bližší informace na 601 303 666.