fbpx

Prodávající Vám nedodal zaplacené zboží? Nenechte to plavat!

Prodávající Vám nedodal zaplacené zboží? Nenechte to plavat!

Jestliže jste si v internetovém obchodě objednali zboží, zaplatili za něj a zboží Vám nebylo doručeno, dostává se prodejce do prodlení a Vám nezbývá nic jiného, než se právně bránit. Máte dvě základní možnosti. Právní cestou se pak buď můžete domáhat zaslání Vámi zakoupeného zboží, nebo vrácení kupní ceny.

Podání žaloby nebo mimosoudní řešení?

Pokud již od objednání uplynula delší doba a zboží stále nedorazilo a Vy si přesto přejete zboží obdržet, nezbývá, než se svého práva soudně domoci. Soudní spor je nutné nejprve zahájit zasláním předžalobní výzvy, ve které je obchodníkovi dána dodatečná lhůta ke splnění povinnosti s tím, že pokud tak neučiní, bude na něj podána žaloba. Žalobou se budete domáhat splnění povinnosti. Nevýhodou soudního sporu je délka jeho trvání, která pak závisí na vytíženosti místně příslušného soudu. Efektivnější může být pro spotřebitele vyřešení sporu mimosoudním způsobem. Tuto možnost řešení dává spotřebiteli zákon o ochraně spotřebitele. Mimosoudní řízení se zahájí vyplněním návrhu na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu na internetových stránkách České obchodní inspekce (ČOI). Ta také o celém sporu rozhodne, a pokud ve sporu budete úspěšní, uloží prodejci splnění povinnosti autoritativním výrokem.

Odstupujeme od kupní smlouvy

Varianta vrácení kupní ceny bude pravděpodobně v mnoha případech praktičtější. Zboží si nejspíš koupíte jinde a nyní bude Vaším cílem získat zpět peníze. Nejprve je nutné odstoupit od smlouvy. Jako spotřebitel tak lze učinit pouhým oznámením o odstoupení od kupní smlouvy v zákonné lhůtě. Tato lhůta končí čtrnáct dní po dodání zboží, takže v případě nedodání zboží její běh nekončí. Jako podnikatel dáte prodejci dodatečnou přiměřenou lhůtu pro plnění a zároveň ve výzvě uvedete, že lhůta již nebude prodloužena, platí, že marným uplynutím této lhůty jste od smlouvy odstoupili.

Jak na vymožení dlužné částky pro prodávajícím

Po odstoupení je opět možné zvolit si způsob vymožení dlužné částky. Buď na základě mimosoudního řízení vedeném ČOI, nebo soudní cestou. Jelikož v tomto případě se domáháte vrácení peněžních prostředků, není spor tak zdlouhavý, namísto klasické žaloby na vydání bezdůvodného obohacení je totiž možné podat návrh na vydání elektronického platebního rozkazu. Tento způsob je rychlejší a rovněž levnější. Když soud vydá elektronický platební rozkaz, kterým uloží obchodníkovi zaplatit dlužnou částku, může se proti němu obchodník bránit podáním odporu. Tím by bylo zahájeno standardní soudní řízení. Pokud by ani poté nedošlo k dobrovolnému splnění povinnosti, je možné zahájit exekuční řízení.

Prodávající mohl klidně spáchat i trestný čin…

Pokud byl Váš nákup v eshopu v hodnotě alespoň 5 tisíc korun, je možné podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu krádeže. V každém případě by bylo vhodné upozornit ČOI na jednání takového eshopu. ČOI na základě takového podnětu a po jeho prošetření zařadí internetový obchod na seznam rizikových eshopů, který vede na svých internetových stránkách. Díky tomu můžete zabránit dalším lidem, aby v eshopu nakoupili a dostali se do stejně nepříjemné situace, jako Vy.

Postaráme se o to, abyste dostali zboží nebo peníze zpět! Kontaktujte nás!

Můžete nás kontaktovat na infolince 601 303 666 nebo emailu info@azlegal.cz, nebo si můžete požádat o nezávaznou konzultaci vyplněním jednoduchého formuláře a my se Vám ozveme.


Prodávající Vám nedodal zaplacené zboží? Nenechte to plavat!

Nenechte se překvapit! Přihlaste se k našim novinkám a získejte ZDARMA zajímavé ebooky!

pravni-rizika-pri-podnikani
12-rad-jak-nenaletet-podvodnikum

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

A také důležité informace, které by Vám něměly uniknout…

Třeba 12 rad, jak nenaletět podvodníkům!

Nebudeme Vám psát moc často a kdykoliv se můžete odhlásit. Samotný e-book pak najdete zde.

 
Líbí se Vám náš obsah? Prosíme podpořte nás a dejte nám like!